tisdag 8 april 2014

Dagens loppistur i ösregn

Trots en lätt förkylning, trotsade jag vädrets makter idag och gav mig iväg på två loppisar som är öppna på tisdagar. På den första gjorde jag vissa inköp. Om de sedan är fynd vet jag inte, med de passar till mina olika samlingar - eller är bara fina i mitt tycke.
Ett påskägg av gammal modell för endast 7.50 = halva priset på påsksaker. Ett fynd tror jag.


Fin kakburk

två söta påskdukar
Två gröna Höganästallrikar + ett intressant orange plåtfat.
Skall kolla lite mer angående plåtfatet. Intressant botteninfo.


Alladintermos. En nostalgisk termos. Barnen hade liknande för 30 år sedan.






2 kommentarer:

  1. Visst var det samma modell, men som jag minns det var min ljusblå med en flicka på framsidan. Eller?

    SvaraRadera
  2. Precis, men den här är i samma modell.

    SvaraRadera