lördag 24 augusti 2013

Min älskade nalle är sjuk

En hel dag på djursjukhuset. Min älskling har fått urinvägsinfektion, vilken tydligen är vanligt hos kastrerade äldre katter. Särskilt dom som är överviktiga. Men min nalle är ju bara lite fluffig, så jag förstår inte varför just han blivit sjuk. Hoppas han kryar på sig. En stor men känslig katt. Dropp i en och en halv timme och så tror dom att man skall kissa i en låda med kristaller. Sällan. Så det blev spruta i urinblåsan. Läskigt. Hoppas att det inte är fler fel. Men nu  skall han ta det lugnt och inte bli stressad enligt veterinären. Hur blir en katt stressad? Vi som varken flyttat, fått nya katter eller har små barn. Får väl bli slut på utställningar för hans del. Han gillar inte det. Min bästa senior. Tråkigt.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar